Klopt het dat je op zoek bent naar een Prachtige Website? Wij zorgen voor de beste informatie ter voorbereiding en om tot wel 80% te besparen in kosten!
In dit artikel worden de volgende onderwerpen besproken:
- Webdesign
- Website gemaakt laten worden
- Webdesign bedrijven
Wat is Webdesign?
De definitie van “Webdesign” gaat over een groep van skills die iemand kan hebben omtrent het maken en onderhouden van een website. Een website bezitten is tegenwoordig een must waardoor sinds 1998 er webdesign bedrijven regelmatig op poppen. De onderwerpen die onder webdesign vallen zijn onder andere; interface, grafische design, het schrijven van code, ontwerp en optimaliseren van de gebruikservaring op de website en soms zoekmachine optimalisatie..
Regelmatig zijn er meerdere individuen met verschillende expertises samenwerken in een team. Deze zullen elk de website helpen in een bepaalde fase. In de normale zin wanneer er wordt gesproken over webdesign, wordt er gesproken over het designen van de website. Dus het ontwerpen van de website. Van de webdesign bedrijven is de verwachting dat ze bekwaam zijn van de bruikbaarheid en hun rol als het gaat om het perfectioneren van de gebruikerservaring.
Hoe heeft webdesign zich ontwikkeld?
Webdesign is gestart in 1989-1990, toen Tim Berners voorstelde om in de wereld een hypertekstproject te maken. De hypertekstproject is uiteindelijk de www (World Wide Web) geworden, a.k.a het internet. Door het World Wide Web kon voor het eerst tekst worden gezien via een browser zoals internet explorer. Maar Firefox of de tegenwoordige zeer populaire Google Chrome bestond toen nog niet. Een van de beginnende browsers die werd gebruikt bij het internet was de Mosaic. Deze internetbrowser kon toen met name alleen tekst tonen, maar dit was al enorm revolutionair voor die tijd.
HTML is code die soms wordt gebruikt bij het creëren van websites. Deze HTML is bedacht door A. Mosaic in 1994. Tussen 1995 en 1999 kwamen de gevechten tussen bedrijven om de standaard browser te worden. Internet explorer had toendertijd gewonnen. Dit werd toendertijd 10 jaar lang de standaard als het gaat om het gebruik maken van een browser.
Het woord webdesign werd door de verschillende jaren steeds meer gebruikelijker. Het kwam mede omdat het jaarlijks steeds meer mogelijk was als het gaat om het bouwen van websites maar ook als het gaat om het verbeteren van de design en gebruikerservaring van de websites. Dit is door verschillende jaren heen steeds een grotere markt geworden waardoor steeds meer bedrijven in het verkoop van webdesign werden begonnen in zowel Nederland als in grotere economieën als Amerika.
Wat voor uitdagingen zijn er op de markt?
De keuze waarop je een bedrijf dat webdesign diensten verkoopt selecteerd moet je doen op verschillende categorieën. Dit komt omdat het resultaat van de website enorm kan verschillen met uiteindelijk resultaat per webdesign bedrijf. Dit komt omdat alleen al kleinere dingen op de website kunnen ervoor zorgen voor een grote stijging of daling van het conversiepercentage.
De ervaring van de gebruiker, maar ook de website snelheid is enorm belangrijk als het gaat om zowel wat Google er van vindt als wat de gebruiker er uiteindelijk van vindt. Uit de grote onderzoeken kwam dat wanneer een website al 1 seconde trager is het de verkoop kan tegenzitten met procentdecimalen.
Zoekengine Google is de belangrijkste speler als het gaat om het krijgen van bezoekers op een website. In dit artikel komen we later terug hoe jij als eigenaar van een website ervoor kan zorgen dat je boven aan in de Google kunt komen.
Het verschil in ontwerp kan een groot verschil maken?
Het design van je website is enorm van belang. Voor elke niche is er een verschillende markteigen design dat vaak voorkomt. De verschillende functies die je website heeft verschillen ook enorm per sector. Het is zeer significant om aandacht te geven aan je doelgroep. Verschillende bezoeker groepen hebben andere voorkeuren als het gaat om het ontwerp van de website. Ook een B2B (Business to Business) website enorm kan verschillend zijn dan een B2C website. Er kan worden gekozen om te zorgen de estetiek van het ontwerp niet botst met de nauwkeurigheid van de inhoud of met de webnavigatie.
Door gebruik te maken van Google analytics kan worden gezorgd dat je meer inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers. Webdesigners kunnen bij duidelijk vooraf aangegeven wensen alles meenemen zodat jij als bedrijf de beste website krijgt voor jou markt. Het is bijvoorbeeld verstandig om duidelijke voorbeelden aan te leveren van websites die jij mooi vindt om iets soortgelijks voor te krijgen.
Het design van je website kan gemaakt worden door middel van een template of een custom made ontwerp. Met een template wordt bedoeld een al vooraf opgesteld ontwerp die door meerdere websites worden gebruikt. Dit kan als voorbeeld met Shopify, hiervoor maken enorm veel website eigenaren gebruik van. Het is niet voor niks waarom veel website bouwers kiezen voor een template, dit komt omdat een custom made design enorm kostig kan zijn.
De experience van de gebruikers, enorm belangrijk maar hoe zorg je voor een optimale ervaring?
Let op de gebruikerservaring bij het designen van de website. De ervaring van de gebruiker kan voor het verschil zorgen tussen een winstgevende website en een minder winstgevende website. Het ontwerp geeft een beeld aan de website bezoeker die op het netvlies kan worden gebrand. Een bekend voorbeeld is bol com, bol com heeft een uniek ontwerp met een geoptimaliseerde gebruikservaring waardoor vele bezoekers terugkomen en al bij een blauwe kleur al denken aan bol com.
Bij het door iemand laten designen van je website moet je met name letten op dat de website responsief is. Met responsief wordt bedoeld dat je website zowel op de computer, tablet en telefoon gemakkelijk bruikbaar is. De ervaring van de gebruiker wordt hiermee geoptimaliseerd. In het heden zie je dat vele grotere bedrijven hun eerst niet responsieve website omruilen voor een website die wel responsief is. Ook is het enorm belangrijk dat de informatie op de website past op het scherm. In het heden worden de afmetingen van schermen steeds groter waardoor de website nog meer vereist zijn om een responsief design te hebben.
Typografie
De lettertype en font is iets wat vele website eigenaren enorm belangrijk vinden terwijl andere het juist iets minder het nut ervan in zien. Met de typografie wordt de font bedoeld die wordt vertoond op je website. Bijvoorbeeld een iets meer zakelijker bedrijf zal een iets meer zakelijker font worden gebruikt terwijl bij een babyproducten website iets speelsere font wordt gebruikt.
TIP: Wanneer u gebruikt maakt van een speciale topografie moet je altijd rekening houden of je er gebruik van mag maken. Er zijn enkele topografieën die onder licentie staan van de ontwerper of ontwerpster. Dit komt zelden voor maar het is zeker belangrijk om hiermee rekening te houden (je kunt het vooraf even opzoeken of er enige rechten op staan) voordat je achteraf op problemen komt..
Kosten website laten maken
Eenvoudige website | Webshop | Op maat gemaakte website |
---|---|---|
Kosten tussen de €200-€1.200 | Kosten tussen de €400-€2.500 | Kosten tussen de €1.000-€15.000 |
Benieuwd naar de beste prijs voor een website in uw buurt?
Website uitbesteden
Wanneer u wilt dat er een website laten maken wordt gemaakt voor u moet u op meerdere aspecten letten vooraf maar ook achteraf. We zullen in deze paragaaf meerdere componenten beschrijven die significant zijn vooraf en achteraf bij een aankoop. Hierdoor weet je als website koper precies waar je op moet letten bij het laten maken van een webdesign. In deze paragraaf worden de volgende onderwerpen besproken:
Website snelheid, hoe zorg je voor het maximale?
Het is zeer belangrijk dat de website van je snel is. Dit vanwege enkele redenen. Een van de meest belangrijke redenen is dat de website gebruiker eerder bij een trage website ervoor zal kiezen om eraf te gaan en te gaan naar een andere website. Hierdoor hebt u dus met een langzame website een hogere kans om een potentiële koper te missen. Een andere belangrijke reden is Google. Google vindt het enorm belangrijk dat de website snel is. Dit doet Google omdat de gebruikers op je website het niet prettig vinden als een website traag is. Hierdoor voert Google snelheid tests uit op je website zodat Google kan zien dat het een snelle website of trage.
Als Google een langzame website tegenkomt zal het deze straffen met langere rankings op Google. Daarom zijn er alleen maar nadelen als het gaat om het hebben van een langzame website. Daarom is het zeer belangrijk om vooraf aan het webdesign bureau uit te leggen dat je een website met hoge snelheid wilt hebben en dat je dit achteraf zeker gaat testen. Je kunt deze tool gebruiken bij het testen van de snelheid van de website.
De tool laat je zien zowel de snelheid op de mobiel als snelheid op de computer van je website. Vergeet niet dat de snelheid op de mobiel steeds belangrijker wordt omdat steeds meer mensen online gebruik maken van de mobiel. Hierdoor neemt Google de snelheid op de mobiel meer mee dan de computer snelheid.
Zorg er voor bij het kiezen van een webdesign bureau dat je een website met hoge snelheid krijgt. U kunt dus vooraf opstellen dat u een snelheid geoptimaliseerde website wilt hebben en dat u speed insights gaat gebruiken om het achteraf te controleren. Er zijn ook anderen tools waarvan je kunt gebruik maken bij het opstellen van de snelheid, bijvoorbeeld Gmetrix.
Hoe zorg je voor de eerste positie in Google?
De Search Engine Optimalisation (SEO) van de website is enorm significant als het gaat om de ranking van Google. SEO staat voor Search Engine Optimalisation. Hiermee wordt bedoeld hoe netjes de website is ontworpen zodat Google je tof vindt en je zal belonen met hoge rankings. Zoals in de vorige paragraaf hebben besproken is website snelheid een belangrijk aspect. Een ander belangrijk onderwerp die sterk wordt meegeteld bij het bepalen van de ranking is de Meta Title en Meta description.
Met de Meta Title wordt bedoeld de titel die je ziet op Google wanneer je een bepaalde zoektermijn opzoekt (afbeelding).
Met de Meta Description wordt bedoeld de descriptie die onder de titel staat van de zoekopdracht op Google.
Deze Meta title en Meta description worden verstuurd aan Google waarnaar deze worden verwerkt op de zoekengine. De Meta Titel en descriptie die worden verstuurd aan Google staan in de achtergrond van je website tussen de codes. De meeste Webdesign bedrijven letten hier wel op maar het is enorm belangrijk om vooraf vragen te stellen of ze inderdaad verstand hebben van de Meta titel en descriptie. Anders kunt u als bedrijf in de toekomst tegen problemen komen met de vraag waarom je website niet wordt bezocht.
U kan verschillende tools gebruiken om te kijken welke titel en descriptie worden verstuurd aan Google. Een geliefde tool die wordt gehanteerd is MOZ. U kunt naar de website van MOZ heengaan en een account gereedmaken en de extensie op Google Chrome downloaden. Hierna ga je naar de website en naar de pagina die je wilt testen. Dan klik je op de extensie van MOZ en kunt u zien wat voor meta titel en descriptie wordt verstuurd aan Google. Zie je hier vreemde woorden staan, verwijder dit dan. Dit kan namelijk alleen maar negatief worden bekeken door Google.
Webdesign bureaus
Let goed op alle onderwerpen die in de vorige alinea’s staan beschreven als het gaat om het kiezen van een webdesign bureau. Het is hierdoor zeer significant om verschillende bedrijven tegelijkertijd te controleren. Door middel van een offerte aanvraag kun jij een beter goed krijgen welke webdesign bedrijven zich bevinden in en hoe de prijs-kwaliteit verhouding is per bedrijf. Hierdoor maak jij de beste keuze en bespaar jij tot wel 80%.
Wat doe je zodra je een website hebt?
Je hebt nu een website, waar moet je opletten nadat je een website hebt. Je wilt zo snel mogelijk worden gevonden op Google maar je ziet niet meteen je website verschijnen bij de zoekresultaten waarvoor je de website hebt gemaakt? Dit is heel normaal. Het kan weken duren voor Google je website heeft gevonden. Maar je kunt het proces versnellen. Hoe dan? Door middel van Google Search Console. Door gebruik te maken van Google Search Console geef je aan Google aan dat je wilt dat je website wordt gevonden. Deze tool van Google geeft aan hoe vaak je wordt vertoond in Google en op welke zoekresultaten je word bezocht. Dit is natuurlijk enorm handig om te zien waar je eventueel informatie kan toevoegen op je website.
Door middel van de meta titel en descriptie die staan beschreven in dit artikel onder het kopje Website SEO kun je communiceren aan Google wat je wilt dat de bezoekers op Google zien bij het invullen van zoekresultaten.
Sommige zoekresultaten zijn enorm moeilijk omdat enorm veel website proberen deze te bereiken. Een hoge positie op woorden zoals “telefoon” is moeilijk te bereiken op rank 1. Dit komt omdat er veel bedrijven zijn die haar best doen om hier op 1 te staan. Deze hebben vaak in Google’s ogen een betrouwbaardere website met meer en betere informatie op de website. Hierdoor krijgen deze meer voorkeur dan jou website. Wil je toch deze posities bereiken moet je er veel tijd aan besteden. Dit kan door middel van het bekijken van meerdere online tutorials over het verbeteren van je SEO. Je kunt er zelfs voor selecteren om je Webdesign bureau in te huren, zodat zij je kunnen helpen met het verbeteren van dit aspect.
Verdiep je in het gedrag van je website bezoekers. Dit kan door middel van het gebruik maken van Google analytics. Met deze tool kun je precies zien hoe je website bezoekers reageren op verschillende dingen. Hoe de bezoekers op je website zich gedragen en hoe lang ze op bepaalde pagina’s blijven. Als je nu een bepaalde pagina ziet waar veel bezoekers de website verlaten, kun je deze pagina’s eens goed bekijken om te zien waar het aan ligt en dit te optimaliseren. Hierdoor kunt u ervoor zorgen dat de website bezoekers langer blijven op je website en dat je meer gebruik kan maken van de potentie van je website bezoekers. Een webdesign kan je hierbij helpen bij het inrichten van je Google Analytics. Wij vergelijken de webdesign bureaus in voor je!
Het uitbesteden van je website, hoe krijg je de beste prijs?
Door onze brede kennis in webdesign kunnen wij de beste informatie verlenen aan u! Wij helpen je de meest gevraagde vragen omtrent het beginnen van een website te beantwoorden. Ook geven we de optie om een offerte aan te vragen zodat jij de beste kwaliteit prijs verhouding krijgt.
Gemiddelde bezoeker van offertes-vergelijker.nl bespaart 63% op een website
Testpaneel ConsumerBehaviour