Website laten maken in Hoogeveen

Het begrip “Webdesign” betekend een groep van vaardigheden die hebben te maken met het ontwikkellen en onderhouden van een website. Een websites hebben is in het heden een moet, hierdoor zijn er sinds 1999 een grote hoeveelheid Webdesign bedrijven. De gebieden die onder webdesign vallen zijn onder andere; interface, grafische design, programmeren, ontwerp en perfectioneren van de gebruikservaring op de website en soms zoekmachine optimalisatie.

Frequent zijn er vele individuen met verschillende vaardigheden samenwerken in een team. Deze zullen elk de website helpen in een bepaalde fase. Het begrip “webdesign” wordt normaal gesproken gebruikt om een proces te beschrijven van designen.Dus eigenlijk de vormgeving van de website. Van de webdesigners is de verwachting dat ze bewust zijn van de bruikbaarheid en de rol als het gaat om het perfectioneren van de gebruikerservaring.

In dit artikel worden de volgende onderwerpen besproken:

  • Hoe is webdesign ontstaan?
  • Wat voor uitdagingen zijn er bij webdesign?
  • Hoe ontwerp je een website?
  • Hoe optimaliseer je de website bezoeker ervaring?
  • Hoe krijg je een snelle website?
  • Wat zijn de webdesign kosten in Hoogeveen

    Hoe is webdesign ontstaan?

    Het begrip webdesign is gestart in 1989, toen Meneer Berners voorstelde om in de wereld een hypertekstproject te maken. Dit is uiteindelijk de www (World Wide Web) geworden, ook wel bekend als het internet.Door het internet kon voor het eerst tekst worden bekeken via een internet browser zoals internet explorer.Maar de internet explorer of de tegenwoordige populaire Google Chrome bestond toendertijd nog niet. Een van de eerste browsers die werd gebruikt bij het internet was de Mosaic. Deze browser kon toen voornamelijk alleen tekst vertonen, maar dit was al enorm revolutionair voor die tijd.

    HTML is een code die soms wordt gebruikt bij het maken van websites. Deze HTML code is bedacht door A. Mosaic in 1994. Tussen 1995 en 1999 kwamen de gevechten tussen bedrijven om de standaard browser te worden. Uiteindelijk had toen Internet explorer hiermee gewonnen. Dit was toendertijd tien jaar lang de standaard als het gaat om het gebruik maken van een internetbrowser.

    Het begrip webdesign werd door de jaren heen steeds meer gebruikelijker. Het kwam omdat het met elk jaar steeds meer mogelijk was als het gaat om het websites creëren maar ook als het gaat om het verbeteren van de design en gebruikerservaring van de websites. Dit is door de jaren heen steeds een grotere markt geworden waardoor steeds meer bedrijven in het verkoop van webdesign werden gestart in zowel Nederland als in grotere economieën als Duitsland.

    Wat voor uitdagingen zijn er bij webdesign?

    De keuze van een bedrijf dat webdesign diensten verkoopt moet je doen op verschillende categorieën. Dit komt omdat het uiteindelijke resultaat van de website enorm kan verschillen met uiteindelijk resultaat per webdesign bedrijf. Dit komt omdat alleen al kleine dingen op de website kunnen zorgen voor een grote toename of daling van het conversie percentage (percentage van aankopen).

    De gebruikerservaring, maar ook de website snelheid is zo belangrijk als het gaat om zowel wat zoekengine Google er van vindt als wat de gebruiker er uiteindelijk van vindt. Uit grote onderzoeken kwam dat wanneer een website al een seconde trager is het de verkoop kan tegenzitten met procenten.

    Hoe ontwerp je een website?

    Het ontwerp van je website is enorm van belang. Voor elke niche is er een verschillende markteigen ontwerp dat vaak voorkomt. De functies die je website heeft verschilt ook enorm per niche. Het is enorm significant om te kijken naar je doelgroep. Verschillende doelgroepen hebben andere voorkeuren als het gaat om het ontwerp van de website. Ook kan een B2B (Business to Business) website enorm verschillend zijn dan een Business to Consumer website. Er kan bijvoorbeeld worden gekozen om ervoor te zorgen de estetiek van het ontwerp niet botst met de mate van nauwkeurigheid van de inhoud of met de webnavigatie.

    Door middel van het gebruik maken van Google analytics kan worden gezorgd dat je inzicht krijgt in het gedrag van je bezoekers. Ontwerpers kunnen bij duidelijk vooraf aangegeven wensen alles meenemen zodat jij als bedrijf of particulier de beste website krijgt voor jou markt. Het is hiervoor bijvoorbeeld verstandig om voorbeelden aan te leveren van websites die jij mooi vindt om iets soortgelijks voor te krijgen.

    Hoe optimaliseer je de website bezoeker ervaring?

    Let vooral op de gebruikerservaring bij het designen van je website. De gebruikerservaring kan voor het verschil zorgen tussen een succesvolle website en een minder succesvolle website. Het design geeft een beeld aan de website bezoeker die op het netvlies kan worden gebrand. Een bekend voorbeeld is bol com, bol com heeft een uniek ontwerp met een geperfectioneerde gebruikservaring waardoor vele bezoekers terugkomen en al bij een blauwe kleur al denken aan bol com.

    Bij het laten designen van je website moet je vooral letten op dat de website responsief is. Hiermee wordt bedoeld dat je website zowel op de computer als telefoon gemakkelijk te gebruiken is. De gebruikerservaring wordt hiermee verbeterd. Tegenwoordig zie je dat vele grote bedrijven hun eerst niet responsieve website verbeteren voor een website die wel responsief is. Ook is het belangrijk dat de informatie van de website past op het scherm. Tegenwoordig worden de afmetingen van beeldschermen steeds groter waardoor de website nog meer vereist is om een responsief design te hebben.

    Hoe krijg je een snelle website?

    Het is enorm belangrijk dat de website van je een hoge snelheid heeft. Dit is vanwege enkele redenen. Een van de belangrijke redenen is dat de gebruiker eerder bij een trage website ervoor zal kiezen om van de website af te gaan en te gaan naar een andere website. Hierdoor heb je dus met een langzame website een grotere kans om een potentiële koper te missen. Een andere belangrijke reden is Google. Google vindt het super belangrijk dat de website snel is. Dit weet Google omdat de gebruikers op je website het niet fijn vinden als een website traag is. Hierdoor voert Google enkele snelheid tests uit op alle websites zodat Google kan zien dat het een snelle website of een website met een lage snelheid is.