Website laten maken in Roermond

De definitie van “Webdesign” gaat over een groep van skills die iemand kan hebben omtrent het maken en onderhouden van een website. Een website bezitten is tegenwoordig een must waardoor sinds 1998 er webdesign bedrijven regelmatig op poppen. De onderwerpen die onder webdesign vallen zijn onder andere; interface, grafische design, het schrijven van code, ontwerp en optimaliseren van de gebruikservaring op de website en soms zoekmachine optimalisatie.

Vaak zijn er vele individuen met verschillende expertises samenwerken in een team. Deze teams elk de website helpen in een bepaalde fase. Wanneer er wordt gesproken over webdesign, wordt er meestal een proces beschreven van ontwerpen.Dus het ontwerpen van de website. Van de webdesign bedrijven is de verwachting dat ze bekwaam zijn van de mate van bruikbaarheid en de rol als het gaat om het optimaliseren van de ervaring van de gebruiker op de website.

In dit artikel worden de volgende onderwerpen besproken:

  • Hoe is webdesign ontstaan?
  • Wat voor uitdagingen zijn er bij webdesign?
  • Hoe ontwerp je een website?
  • Hoe optimaliseer je de website bezoeker ervaring?
  • Hoe krijg je een snelle website?
  • Wat zijn de webdesign kosten in Roermond

    Hoe is webdesign ontstaan?

    Webdesign is gestart in 1989-1990, omdat toen Mr. Berners voorstelde om in de wereld een hypertekstproject te creëren. De hypertekstproject is uiteindelijk de www (World Wide Web) geworden, a.k.a het internet.Door het World Wide Web kon voor het eerst tekst worden gezien door middel van een internet browser zoals internet explorer.Maar Firefox of de vooral in het heden gebruikte zeer populaire Google Chrome bestond toendertijd nog niet. Een van de beginnende browsers die werdt gebruikt bij het internet was de Mosaic. Deze internetbrowser kon toen met name alleen letters en cijfers vertonen, maar dit was toen al enorm revulotionair.

    HTML is code die soms wordt gebruikt bij het creëren van websites. Deze HTML is bedacht door A. Mosaic in 1993-1994. Tussen 1995 en 2000 kwamen de gevechten tussen bedrijven om de standaard browser te worden. Internet explorer had toendertijd gewonnen.Dit werd toendertijd 10 jaar lang de meest gebruikte als het gaat om het gebruik maken van een internetbrowser.

    Het woord webdesign werd door de verschillende jaren steeds meer gebruikelijker. Het kwam mede omdat het jaarlijks steeds meer mogelijk was als het gaat om het bouwen van websites maar ook als het gaat om de verbetering van het design en de ervaring van de gebruiker op de website. Dit is door verschillende jaren heen steeds een grotere markt geworden waardoor steeds meer bedrijven in het verkoop van webdesign werden begonnen in zowel Nederland als in grotere markten als Duitsland.

    Wat voor uitdagingen zijn er bij webdesign?

    De keuze waarop je een bedrijf dat webdesign diensten verkoopt selecteerd moet je doen op verschillende categorieën. Dit komt omdat het resultaat van de website enorm kan verschillen met uiteindelijk resultaat per webdesign bedrijf. Dit komt omdat alleen al kleinere dingen op de website kunnen ervoor zorgen voor een grote stijging of vermindering van het conversie percentage (percentage van aankopen).

    De ervaring van de gebruiker, maar ook de website snelheid is enorm belangrijk als het gaat betreft wat zoekengine Google er van vindt als wat de gebruiker er uiteindelijk van vindt. Uit de grote onderzoeken kwam dat wanneer een website al 1 seconde langzamer is het de verkoop kan tegenzitten met procenten.

    Hoe ontwerp je een website?

    Het design van je website is enorm van belang.Voor elke niche is er een verschillende markteigen design dat vaak voorkomt. De verschillende functies die je website heeft verschillen ook veel per niche. Het is zeer significant om aandacht te geven aan je doelgroep. Verschillende bezoeker groepen hebben andere voorkeuren als het gaat om het ontwerp van de website. Ook een B2B (Business to Business) website enorm kan verschillend zijn dan een Business to Consumer website. Er kan worden gekozen om te zorgen de schoonheid van het ontwerp niet botst met de mate van nauwkeurigheid van de inhoud of met de nagivatie in de website.

    Door gebruik te maken van Google analytics kan worden gezorgd dat je meer inzicht krijgt in het gedrag van de bezoekers. Webdesigners kunnen bij duidelijk vooraf aangegeven wensen alles meenemen zodat jij als bedrijf de allerhoogst kwaliteit website krijgt voor jou niche. Het is bijvoorbeeld verstandig om duidelijke voorbeelden te geven van websites die jij mooi vindt om iets vergelijkbaars voor te ontvangen.

    Hoe optimaliseer je de website bezoeker ervaring?

    Let op de gebruikerservaring bij het designen van de website. De ervaring van de gebruiker kan voor het verschil zorgen tussen een winstgevende website en een minder winstgevende website. Het ontwerp geeft een beeld aan de website bezoeker die op het netvlies kan worden gebrand. Een bekend voorbeeld is bol com, bol com heeft een uniek ontwerp met een geoptimaliseerde ervaring van de gebruiker waardoor vele bezoekers terugkomen en al wanneer ze een klein deel zien van de website al denken aan bol com.

    Bij het door iemand laten designen van je website moet je met name letten op dat je website zeer responsief is. Met responsief wordt bedoeld dat je website zowel op de computer, tablet en telefoon gemakkelijk bruikbaar is. De ervaring van de gebruiker wordt hiermee geoptimaliseerd. In het heden zie je dat vele grotere bedrijven hun eerst minder responsieve website verbeteren voor een website die enorm responsief is. Ook is het enorm belangrijk dat de informatie op de website past op het scherm van zowel computer, tablet en mobiel. In het heden worden de afmetingen van schermen steeds groter waardoor je website nog meer vereist is om een responsief ontwerp te hebben.

    Hoe krijg je een snelle website?

    Het is zeer belangrijk dat de website van je snel is. Dit vanwege enkele redenen. Een van de meest belangrijke redenen is dat de website gebruiker eerder bij een slome website ervoor zal kiezen om van de website af te gaan en te gaan naar de website van een ander bedrijf. Hierdoor hebt u dus met een langzame website een hogere kans om een potentiële koper op de website te missen. Een andere belangrijke reden is Google. Google vindt het enorm belangrijk dat de website snel is. Dit doet Google omdat de gebruikers op je website het niet prettig vinden als een website langzaam is. Hierdoor voert Google snelheid tests uit op je website zodat Google kan zien dat het een website met een hoge snelheid is of een website met een lage snelheid is.